2019. május 26., vasárnap

Szeletelés

Elkészítettük a 3D tervünket egy tervező segítségével, de itt még nem ért véget a munka. Ahhoz, hogy nyomtathatóvá váljon, egy nyomtatható formátumot kell előállítani. A CraftWare nevű program erre tökéletesen megfelelő, mert az általa létrehozott .gcode a legtöbb 3D nyomtató által támogatott. Számunkra legfőbb előnye, hogy ugyanannak a cégnek a fejlesztése, amely a CraftBot 3D kölcsönnyomtatónkat tervezte, tehát jó eséllyel nem lesz kompatibilitási probléma. És iskolák számára az sem elhanyagolható, hogy ingyenesen letölthető, itt is csak egy gyors regisztrációra volt szükség. A CraftWare használata egyszerű, egyszerűen telepíthető, könnyen betölthető a 3D terv. Egyszerre több .stl és .obj fájl is betölthető és elrendezhető a tálcán, illetve a betöltött alakzatok méretezhetőek, forgathatóak.
De mit csinál tulajdonképpen a program? A 3D terveinket felszeleteli, létrehozza a lehető legoptimálisabb rétegezést, amely a nyomtatást tökéletesíti idő és anyagfelhasználás szempontjából.

Készülő társasjátékunk elemeinek nyomtatása elég lassú volt. Kíváncsiságból elkészítettem az egyik elemünknek 3 különböző változatát azonos mérettel: az eredeti kocka egy furat S betűvel, egy tömör kocka és egy belül üreges kocka. Elkészítettem mindhárom kocka .gcode-ját és összehasonlítottam a tulajdonságokat.

Az eredeti terv közepén végig S formájú üreg:
Belül üreges kocka:
Tömör kocka:
Összehasonlítva az adatokat már értem miért tart ennyi ideig a nyomtatás.
Az üreges kocka a várt eredményt hozta, időben is és felhasznált anyagban is nyert. A meglepő viszont a tömör és az üreges S betűs összehasonlítása volt. A S betűs nagyon elbukta a versenyt. Időben és anyagfelhasználásban is a tömör nyert, de amikor a szükséges vonalak számát néztem, ami a tömör esetében 5490, az S betűs esetében közel 54 ezer, akkor csodálkoztam el igazán.
Tanulság: Bár az S betűs szerintem nagyon dizájnos, de a szépségnek ára van.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése